Nespoléhejte se v žádném případě pouze na to, že většinu agendy nosíte „v hlavě“. Naopak si najděte pravidelně čas na zdokumentování všech fází svých rozdělaných projektů. Získáte tak nejen lepší přehled o svých časových možnostech, ale i o tom, která z vašich zakázek má momentálně nejvyšší prioritu.
Zvažte možnostdigitální archivace i těch podkladů, které stejně skladujete i v papírové podobě. To, že máte prakticky okamžitě po ruce to správné „lejstro“, jistě mnohokrát oceníte. I zdarma jsou ke stažení programy, které pracují na principu foťáku ve vašem mobilu.
Plánujte
Poctivě si zaznamenávejte do kalendáře všechno, co vás čeká. I tady vám může pomoci technika. Aplikace, které si lze opět stáhnout do mobilu, vám nejen hlídají důležité deadlines. Mohou vám také ve vámi zvoleném časovém předstihu připomenout, který z vašich závazků aktuálně nejvíc „hoří“.
Za pozornost stojí také funkce umožňující přesně odlišit (většinou barevně), které záležitosti se daný záznam přesně týká. Dobře tak vidíte, kdy je třeba zapracovat na určité zakázce a kdy například „hoří“ závazky vůči úřadům.
Buďte realisté
Může se samozřejmě stát, že vám časové plány zkříží nepředvídatelné události. Pokud ale podobné komplikace nastanou nebo reálně hrozí, bez prodlení tuto skutečnost oznamte zákazníkovi. Stejně tak se snažte o to, abyste se vždy domluvili na splnitelných časových podmínkách, nic nesníží váš kredit tolik jako pověst „slibotechny“
Dostupnost
Snaha být neustále „na příjmu“ je tak trochu boj s větrnými mlýny. Na jedné straně není možné brát každý hovor na první zazvonění, na druhé straně vás každý nepřijatý hovor může stát zákazníka. Je proto dobré vyčlenit si určitý čas na nepřijaté hovory a všem, kteří vás sháněli, se ozvat zpět.
Pozornost je nutné věnovat také prezentaci na internetu. Nepodceňujte vlastní webové stránky a registraci do vyhledávačů. Podstatné je, aby se o vás případný klient dozvěděl to, co potřebuje – tedy kontakty jako adresu, email a telefon. Pravidelná, nejlépe denní kontrola emailové stránky a rychlá reakce na příchozí emaily by měla být samozřejmostí.